Poptávka po kancelářských potřebách dokazuje rostoucí vliv same day delivery

12. listopadu 2020

Druhá vlna koronaviru je v posledních měsících v plném proudu. Na rozdíl od první vlny už dnes mnoha lidem dochází, že důsledkem pandemie budou dalekosáhlé změny v klasickém dělení pracovního a osobního života. E-commerce pak díky vzniklé situace rozkvétá i v oblastech, kde tradičně zákazníci preferují kamenné obchody. Před firmami ale stále často stojí překážka, která brání jejich růstu a zvyšování spokojenosti klientů. Včasné dodávání zboží, ideálně ve stejný den, kdy bylo objednáno, tzv. same day delivery.

Obliba same day delivery roste po celém světě

Popularita same day delivery se v posledních letech neustále zvyšuje a u velkých nadnárodních firem jako Amazon nebo Alibaba se již očekává všude tam, kde je to geograficky možné. Podle zprávy konzultantského giganta McKinsey & Company, která vyšla na začátku roku 2020, se zvyšují počty lidí ochotných připlatit si za doručení ve stejný den. Průzkum byl proveden na datech z USA, Číny a Německa, přičemž u 53 % obyvatel USA, 34 % obyvatel Číny a 34 % obyvatel Německa (zástupce pro celou EU) lze očekávat, že zaplatí vyšší celkovou částku, pokud jim online obchod nabídne same day delivery.

Do této situace se pak vřítila celosvětová krize v podobě pandemie, která lidi izoluje a nutí pracovat i vzdělávat se z domova. Pojďme se podívat zblízka na jeden konkrétní segment, kde se poptávka tento rok změnila a jen tak se nevrátí zpátky.

Kde pandemie mění očekávání zákazníků?

Nejlépe si můžeme faktory související s COVID-19 ukázat na segmentu kancelářských a školních potřeb. Pandemie zde výrazně akcelerovala proces změny očekávání zákazníků ohledně same day delivery. Zatímco v kanceláři nebo ve škole mohou lidé spoléhat na externí zdroje (zásoby v kanceláři nebo spolužáci), při práci a studiu z domova jsou všichni zpravidla odkázání pouze na vlastní schopnost zajistit si potřebné materiály včas.

Poptávka po kancelářských a školních potřebách se (na základě dat zveřejněných firmou NPD, celosvětovým dodavatelem papírnického zboží a učebnic) několikanásobně zvedla. Například prodej pastelek se zvýšil o 64 % oproti loňskému roku a prodej papírů na flipcharty (přenosné tabule) o neuvěřitelných 219 %.

Dodavatelé papírnických potřeb musí počítat s tím, že zákazníci teď chtějí zboží co nejrychleji a může docházet k opakovaným objednávkám (ne každý chce mít doma skladiště kancelářských potřeb). Same day delivery papírnického zboží se mohlo jevit jako zbytečný luxus v době před koronavirovou krizí, nyní ale realita vypadá zcela jinak. Trend home office navíc pravděpodobně nebude polevovat, spíše naopak, a to i v případě, že dojde k úspěšnému potlačení epidemie co nejdříve.

Co mohou firmy dělat?

Zvýšená poptávka, větší urgence a nutnost pobývat doma logicky povede i k vyšším požadavkům na rychlost. Doručení ve stejný den je tedy jasnou konkurenční výhodou i pro podniky, které se nepohybují v oblastech obyčejně spojovaných s nutností rychlého dodání zboží. Díky zavedení same day delivery mohou společnosti dosáhnout na velmi přehlíženou niku zákazníků, kteří tuto službu vyžadují a jsou ochotni za ni zaplatit.

Ne každý ale samozřejmě může investovat do firemní flotily kurýrů a vytvořit vlastní logistický systém. Pomocnou ruku každé firmě, která chce zákazníkům nabídnout stále ještě unikátní službu same day delivery, poskytneme s radostí my. Není potřeba, aby společnosti řešily logistiku po vlastní ose, když ji DoDo zvládne za ně – efektivně, udržitelně a s vlastními inovativními technologiemi.

Máte ještě chvilku na čtení?

  • Kolik času nám dokáží ušetřit moderní informační technologie?

    Vyřizovat věci online je dnes už běžnou záležitostí a zejména tento rok objevuje nově velká spousta lidí krásu objednávání na dálku. Katie Steckles, matematička z Cambridgeské univerzity, se v roce 2018 rozhodla vypočítat, kolik času získáváme ročně díky moderním technologiím. Nejdříve ve spolupráci se společností Deichmann provedla rozsáhlé dotazníkové šetření (ve Velké Británii) a následně […]

  • Poptávka po kancelářských potřebách dokazuje rostoucí vliv same day delivery

    Druhá vlna koronaviru je v posledních měsících v plném proudu. Na rozdíl od první vlny už dnes mnoha lidem dochází, že důsledkem pandemie budou dalekosáhlé změny v klasickém dělení pracovního a osobního života. E-commerce pak díky vzniklé situace rozkvétá i v oblastech, kde tradičně zákazníci preferují kamenné obchody. Před firmami ale stále často stojí překážka, […]

  • Na den kurýrem DoDo během nouzového stavu – Michal Menšík, CEO DoDo

    Práce kurýrů DoDo není ani přes využívání nejmodernějších technologií a efektivní plánování snadná, protože vyžaduje velkou zodpovědnost a pečlivost. Nejen v těchto nelehkých dnech jsou navíc služby kurýrů klíčové pro fungování společnosti. DoDo však tvoří jak kurýři (je jich více než 1000), tak zaměstnanci v kanceláři. My jsme se rozhodli tyto dva světy opět více […]