Zaměřte se ve svém byznysu na udržitelnou logistiku
Možná vás napadá, co to udržitelná logistika vlastně je a co všechno se pod termínem skrývá. V současné době hýbe společností snaha o minimalizování negativních dopadů na životní prostředí. Odvětví logistiky má na životní prostředí nezanedbatelný vliv a jsou to právě logistické společnosti, které mohou udělat pozitivní změnu tím, že implementují udržitelnost do své firemní politiky.
Na tom, jakou firmu pro přepravu balíků zvolíte, záleží
Z výzkumu společnosti Deloitte vyplynulo, že především tzv. generace Z dává na ekologii a udržitelnost velký důraz. Kromě toho, že si v následujících letech budou vybírat jako zaměstnavatele firmy, které zohledňují ekologii, řada z nich si pro nákup zboží volí společnosti, které například ekologicky balí zásilky nebo využívají udržitelnou dopravu. Aby firmy uspěly na trhu, udržitelnost musí být jedním z pilířů jejich byznysu. V opačném případě totiž ponesou na svých bedrech ještě větší finanční náklady než doposud.
I doručení poslední míle může být „eko“
Zcela zásadním bodem je, aby byl logistický proces co nejefektivnější. Doručování v rámci poslední míle totiž vyprodukuje v rámci celého logistického řetězce nejvíc emisí. Velká města v posledních letech bojují s hustou dopravou v ulicích, což negativně ovlivňuje nejenom život ve městě, ale také přírodu. Do budoucna se očekává ještě větší rozvoz zásilek, ať už se jedná o expresní doručení zásilek, doručení do 24 hodin, nebo doručení do druhého dne, a spolu s tím i nárůst oxidu uhličitého v hustě osídlených oblastech. Právě proto v DODO promítáme udržitelnost do celého procesu doručování.
Tip! Posílejte balíky, potraviny nebo jídlo z restaurací s DODO.
Při rozvozech jsme maximálně efektivní
Při rozvozech se snažíme být maximálně efektivní. Vyvinuli jsme vlastní platformu GAIA, která pomáhá plánovat trasy kurýrů i rozvržení zásilek v jednotlivých vozech. Jednoduše řečeno, naše auta jsou optimálně naložena. Zákazníci si objednají potraviny, jídlo z restaurace nebo jiné zboží v odlišný čas. Náš systém ale dokáže tyto nesrovnalosti vybalancovat tak, že objednávky sloučí do jedné trasy a díky tomu je v provozu méně vozů.
Rychle se přizpůsobíme změnám v odesílání zásilek
Druhým pilířem je elasticita neboli pružnost našeho obchodního modelu. Kapacity dělíme mezi vlastní flotilu, franšízanty a externí partnery. Jakmile nastane změna v poptávce, reagujeme rychle a přizpůsobíme se novým podmínkám. V terénu není víc kurýrů, než je skutečně potřeba. Výběru kurýrů rovněž věnujeme velkou pozornost. Jsou to totiž právě oni, kdo zanechává v zákazníkovi nejsilnější dojem.
Využíváme alternativní zdroje pohonu, jako CNG nebo elektřinu
Třetím pilířem je pak ekologie. V našem případě používáme alternativní zdroje pohonu vozidel, čímž minimalizujeme dopady na životní prostředí. Používáme elektromobily, auta na CNG pohon, elektroskútry nebo elektrická cargo kola. Aktivně testujeme také inovativní způsoby dopravy, jako je doručování pomocí dronů nebo vozidel s vodíkovým pohonem.
Tip! Přečtěte si víc o testování dronů v Maďarsku.
Vozidla na CNG jsou považována za šetrnější k životnímu prostředí hned z několika důvodů. Produkují nižší množství skleníkových plynů ve srovnání s vozidly poháněnými benzínem nebo naftou. Spalování zemního plynu je také energeticky účinnější než spalování benzínu nebo nafty.