10/12/2024

Strategie pro e-shopy: Vytěžte z vánočních online prodejů maximum a podchyťte včas logistiku 

Hodně Čechů nechává nákupy na poslední chvíli. Teď je ten pravý čas, abyste jim ukázali svůj e-shop ve vší parádě a zvýšili obrat. Ale pozor, musíte být na nápor zákazníků připravení. Máme pro vás několik tipů, na co byste si během vánočních nákupů online měli dát obzvlášť velký pozor. 

Buďte vidět na sociálních sítích. Pochytáte tam velkou část zákazníků

Pokud sociálním sítím příliš neholdujete, teď je ten pravý čas s nimi začít. A jestliže na nich váš e-shop už je, tak zdvojnásobte svoje úsilí. Ukažte své produkty v tom nejlepším světle a vše laďte do vánoční nálady. Kromě sociálních sítí využijte i placenou reklamu nebo newslettery. Nabídněte svým zákazníkům něco extra, co je přesvědčí o nákupu na poslední chvíli právě u vás. Může to být například ujištění, že jste schopni jim doručit zásilku skutečně do Vánoc. Správně zvládnutá logistika poslední míle neboli last mile delivery je proto pro úspěšné prodeje zcela zásadní. 

Ujistěte své zákazníky, že mohou mít zásilku celou dobu pod kontrolou

Během vánoční sezóny zákazníci očekávají rychlé a spolehlivé doručení, a zároveň chtějí mít jistotu, že jejich zásilka dorazí včas. Skvělým řešením je implementace sledovacího widgetu. Díky němu mohou zákazníci jednoduše sledovat pohyb zásilky v reálném čase. Tento přehled jim dodá větší pocit jistoty, zlepší jejich nákupní zkušenost a sníží počet dotazů na zákaznickou podporu ohledně stavu doručení. 

Zkontrolujte svůj web, nesmí být pomalý ani padat

Když se vám podaří dostat zákazníky na svůj web, musíte mít absolutní jistotu, že jsou webové stránky na nápor uživatelů připraveny. Web musí být funkční nejenom na desktopu, ale také na mobilním zařízení. Právě přes něj totiž přichází většina potenciálních zákazníků. Špatně fungující web může zcela zničit vaši důvěryhodnost. Nenačítají se stránky příliš pomalu? I tato „drobnost“ vám může zhatit prodej.

Pohlídejte si skladové zásoby zboží, včasný rozvoz je zásadní

V listopadu a v prosinci je obzvlášť důležité, abyste si pohlídali skladové zásoby zboží. Nemělo by se stát, že nějaký produkt nebudete mít nebo jej kvůli zpoždění nezvládnete k zákazníkovi doručit včas. Předvánoční období je pro prodejce i doručovatele velmi náročné, na druhou stranu, velká část e-shopů vydělá na vánočních prodejích i 40 % svého ročního obratu. Napněte proto síly a nic nepodceňte. I kdyby zásilky doručovala celá armáda kurýrů, nic nezmůžou, pokud nebude dobře fungovat personál ve skladu. Navyšte počet pracovníků v této oblasti, abyste zajistili rychlé odbavení zboží nebo naskladnění nových kousků

Včasné doručení zásilky je před Vánoci důležitější než cena

Pro zákazníka, který produkty objedná, není většího stresu než strach, že je nedostane včas. Lidé jsou ochotni v předvánočním čase zaplatit i víc, hlavně když bude rozvoz fungovat tak, jak má, s garancí doručení zásilky v daném termínu. Zasmluvněte si spolehlivého partnera pro rozvoz zboží, závisí na tom výše vašeho obratu. V současnosti je důležité umožnit zákazníkovi sledovat cestu objednaného zboží během celého procesu přepravy, a jakmile balík převezme kurýr poslední míle, zákazník by měl bezodkladně dostat informaci o přesném čase doručení a zároveň by měl být schopen sledovat polohu kurýra během celé jeho cesty.

Udělejte z dobře zvládnuté logistiky konkurenční výhodu

Věděli jste, že z výzkumu vyplynulo, že až 37 % zákazníků nechá opuštěný nákupní košík kvůli pomalému doručování? Právě logistika poslední míle může být vaší konkurenční výhodou, která vám pomůže zvýšit obrat. Více možností doručení může být dalším argumentem pro uživatele, proč nakoupit právě u vás. V DODO nabízíme e-shopům možnost upravovat cenu dopravy v reálném čase pomocí sofistikovaných algoritmů založených na různých faktorech, jako jsou poptávka, čas nebo poloha zákazníka.

Nabídněte doručení zásilky v časových oknech

Až 52 % Čechů očekává, že jim prodejce nabídne doručení zásilky v konkrétním časovém slotu. Mohou si tak sami vybrat čas, který jim vyhovuje. Zákazníci nechtějí sedět celý den doma a čekat, až jim kurýr přiveze balík. Chtějí co nejkonkrétnější čas, aby si podle toho mohli rozvrhnout den. Plánují si například, kdy počkají na zásilku doma a kdy pojedou do práce. Čekání na balík, který může přijet kdykoli, je frustrující, a pokud vaše konkurence nabízí flexibilnější rozvoz a časové sloty, je to obrovská konkurenční výhoda, která může zákazníky přesvědčit, aby nakoupili jinde, a to i přes fakt, že je třeba zboží o něco dražší než u vás. Jsme schopni doručit zásilky expres i v oblasti e-commerce non-food segmentu, do 24 hodin od objednání – same day delivery – nebo následující den

Vánoci to začíná, v lednu očekávejte posílání balíků zpět

Ač je to nepříjemné, víc prodaných a rozvezených zásilek zvyšuje pravděpodobnost vratek během ledna. Proces vrácení by měl být pro zákazníka co nejjednodušší. Jasné pokyny, co má zákazník udělat, jsou pro hladké vyřízení vratky zcela zásadní. Nechtějte po zákaznících, aby tiskli formuláře, vždyť velká část z nich ani nemá kde. Formuláře jim přikládejte k zásilkám automaticky nebo nabídněte vyzvednutí zásilky přímo u zákazníka. 

Hledáte spolehlivého partnera pro last mile delivery?

Chcete mít perfektně zvládnutou logistiku poslední míle a spolupracovat se spolehlivým partnerem v oblasti logistiky? Obraťte se na nás, jsme připraveni vám navrhnout řešení přesně podle vašich potřeb.