Rok 2024 v DODO: O půl milionu doručených zásilek víc s nižším počtem aut a větším ziskem

Rok 2024 byl v pořadí už osmým rokem, kdy naše společnost rostla alespoň dvouciferně. Loňský obrat se oproti roku 2023 zvýšil o 13 % a vyšplhal se k částce 1,7 mld. Kč. Ještě větší byl náš růst hrubého zisku a EBITDA. To vše díky investicím do vylepšování naší vlastní technologické platformy i provozních vylepšení. Co dalšího prozradila čísla?

Růst bez hranic: silnější v Německu i Maďarsku
Pro naše klienty jsme loni rozvezli bezmála 6,5 milionu zásilek v šesti různých zemích, což je o cca 500 tisíc víc než v předchozím roce. Dařilo se nám úspěšně růst v Německu, ze kterého se stal náš druhý nejsilnější trh a výrazně jsme posílili také v Maďarsku, kde jsme začali rozvážet pro jeden z největších obchodních řetězců – Auchan.

Vyšší zisk díky optimalizaci provozu
Více zásilek ale neznamenalo více aut. Právě naopak. Díky efektivnějšímu využití rozvozových kapacit jsme počet aut i kurýrů vůči roku 2023 snížili.
„V roce 2024 se nám opět podařilo růst rychleji než trh, ale co je důležité, výrazně jsme posunuli naši celkovou provozní efektivitu. Navyšujeme provozní marži i hrubý zisk a výrazně rosteme i na úrovni ukazatele EBITDA. Oproti roku 2023 jsme odvezli o bezmála půl milionu objednávek více, a to s nižším počtem aut i kurýrů, což je v souladu s naší snahou o neustálé navyšování produktivity. Firmu připravujeme na další růst, a to s důrazem na efektivní využití investic, aby jejich objem vždy odpovídal aktuálnímu tempu růstu,“ popisuje Jana Dostálová, CFO DODO Group.
Dle předběžných výsledků se nám meziročně podařilo zvýšit hrubý zisk o 36 % a EBITDA dokonce o 66 %. Za tento úspěch vděčíme všem našim kolegům, kurýrům i klientům. Moc si vážíme jejich práce i důvěry a děkujeme za ně. Rozhodně ale nehodláme usnout na vavřínech!

Plány na 2025: Rozšíření slotového doručení
V letošním roce nehodláme v nastaveném tempu polevovat. Naším úkolem je samozřejmě udržet kvalitu logistiky poslední míle pro naše současné klienty jako např. Tesco, Košík, Rewe nebo Samsung. Vzali jsme si za cíl ale ještě další oblast: slotové doručování. To už v Česku a na Slovensku zajišťujeme pro několik e-shopů a vidíme obrovský potenciál v rozšíření této služby.
„Zákazníci dlouhodobě dávají najevo, že chtějí být pány svého času a chtějí si své zboží převzít v momentě, kdy se to hodí jim. Tato touha po flexibilitě je příčinou, proč tolik narostly na popularitě doručovací boxy. My však věříme, že kromě nich je budoucností e-commerce bezpochyby i domácí doručení, jen musí vypadat jinak, než je standardem nyní. Díky DODO již dnes může e-shop snadno a rychle nabídnout zákazníkům možnost, aby si dopředu vybrali, v jaký den a čas chtějí zásilku doručit,“ popisuje Michal Menšík, CEO DODO Group.

Jak se nám bude dařit v zefektivňování logistiky poslední míle a šíření slotového doručování? To můžete průběžně sledovat zde, na našich sítích a samozřejmě za rok opět přijdeme s kompletním shrnutím.
