Polovina Slováků nakupuje domácí spotřebiče online

Myslíte si, že lidé starší 55 let stále dávají přednost osobnímu nákupu bílé techniky? Náš průzkum možná změní váš názor. Ve spolupráci s naším klientem Nay jsme nechali zpracovat průzkum slovenského trhu. Vyplynulo z něj, že téměř polovina všech nakupujících nakoupila bílou techniku v posledních čtyřech letech online a také, že věková skupina 55+ představuje pro e-shopy zajímavý potenciál.
Nejčastěji na internetu nakupují bílou techniku lidé ve věku 35-54 let. Pro starší respondenty je stále důležitý osobní kontakt s prodejcem. Uvědomují si však výhody spojené s nákupem spotřebičů online a proto je víc než 56 % respondentů z věkové skupiny 55+ ochotných si objednat doručení v den objednávky a odvoz starých spotřebičů. Zároveň má tato věková skupina zájem o vynesení a zapojení nového spotřebiče. Dobrá integrace online a offline prostředí je proto pro prodejce elektra klíčová.
Úspora času a odvoz starých spotřebičů jako největší benefity
Průzkum dále ukázal, čeho si zákazníci napříč generacemi váží na online nákupech bílé techniky nejvíc.
- 54,7 % respondentů považuje za největší benefit úsporu nákladů na dopravu a času.
- 44,6 % dotazovaných uvedlo jako benefit odvoz starých spotřebičů.
- 43,0 % respondentů si cení rychlosti a přesnosti doručení.
- 36,4 % dotazovaných oceňuje výnos a zapojení nových spotřebičů.
Právě výnos za druhé dveře a instalace elektra jsou službami s velkým potenciálem. Víc než 55 % respondentů napříč věkovými skupinami uvedlo, že by si tyto služby objednali, pokud by byly v jejich lokalitě dostupná.
V segmentu bílé techniky je rychlé a pohodlné dodání přirozenou nutností. Spotřebiče, které často váží desítky kilogramů, vyžadují také instalaci. Zákazníci dávají přednost tomu, když prodejce může zajistit zapojení nové pračky a odvoz té staré. Zároveň je u tohoto typu zboží důležitá flexibilita dodávky, protože některé spotřebiče jsou v domácnosti nepostradatelné. Logistika a doručování proto musí fungovat i ve večerních hodinách nebo o víkendech
říká Ivo Velíšek, generální ředitel DODO pro Slovensko a Českou republiku.
Vynesení za druhé dveře jako nový standard
Průzkum, který realizovala agentura Nielsen Admosphere na vzorku 506 internetových respondentů 15+, tak potvrzuje trend, který v DODO vidíme už delší dobu. Doručení za druhé dveře (výnos do patra nebo naopak do sklepa) proto nabízíme všude, kde rozvážíme nadrozměrné zásilky. Spolu s výnosem zajišťujeme také základní instalaci a odvoz obalového materiálu.
Věříme, že co dnes vnímáme jako prémiový servis se v e-commerce stane novým standardem. Jak ukazuje průzkum slovenského trhu, zákazníci už na lepší služby čekají. Nenechte je proto odejít ke konkurenci a poptejte doručování nadrozměrných zásilek ještě dnes.
O průzkumu
Průzkum realizovala agentura Nielsen Admosphere, a.s. formou jednotného online dotazníku metodou CAWI. Respondenti byli vybraní ze Slovenského národního panelu. Sběr dat probíhal od 15. 5. 2024 do 23. 5. 2024.