Jak vybrat přepravce pro e-shop

Kurýr je možná jediný živý člověk, kterého váš zákazník uvidí. Chování a profesionalita doručovatele však není jediný faktor, podle kterého vybrat přepravní společnost pro logistiku poslední míle. Zde je několik tipů, co sledovat při výběru přepravce pro váš e-shop.
Do výběru byste měli zahrnout jak služby důležité pro zákazníky, tak pro vás. Sebelepší chování kurýra nevynahradí složité předávání objednávek a naopak skvělý technologický background nepřekoná nespolehlivou službu. Svou roli v rozhodování by také měly hrát reference. Rozvoz potravin má svá specifika, stejně jako e-commerce nebo expresní doručení a zkušenosti jiných klientů vám napoví, jak může vypadat spolupráce s vybranými dopravci.

Dejte lidem… na výběr z více způsobů dopravy
I když stoupá popularita doručovacích boxů, doručování domů nebo do práce stále vede. Ideální proto je nechat zákazníkům vybrat, kam chtějí zboží doručit a také kým. Doporučujeme na e-shop umístit více možností dopravy od různých přepravců, aby zákazníci neřešili kompromis, ale vybírali si to, co je pro ně nejpohodlnější. Více partnerů také poskytne větší flexibilitu vám – nejste závislí na jednom dodavateli a můžete snáz vykrýt případné výpadky.
Dejte lidem… vybrat den doručení
Dnes, zítra nebo třeba za týden… Každý zákazník má jinou časovou preferenci a navíc záleží i na zboží. Obecně chce v ten samý den doručit zboží třetina zákazníků. U potravin je to však drtivá většina – 82 %. Jindy ale narazíte na to, že zákazníci budou chtít doručení naplánovat na určitý den. Dejte jim proto vybrat, ať si nemusejí brát nečekaně sick-day, nebo schovávat narozeninové dárky pod postelí.
Dejte lidem… možnost vybrat čas doručení
Když už jsme u toho, kdy lidé chtějí doručovat své nákupy… Přemýšleli jste o tom nabídnout zákazníkům rovnou časové okno, ve kterém kurýr přijede? Nemyslíme to, že ráno přijde SMS, kdy balíček společnost doručí, jako to dělají klasické doručovací služby nebo info o tom, za jak dlouho od objednávky kurýr přijede u agregátorů. Máme na mysli skutečně výběr toho, kdy má kurýr přijet.
Tuto službu nabízíme standardně všem našim klientům a navíc její zavedení není nijak složité. Díky našemu widgetu ji na e-shop nasadíte na pár kliknutí a nemusíte řešit programátory ani vymýšlet diagramy, jak by služba měla vypadat.
Dejte lidem… nadstandardní služby v základu
U automobilů je příplatková výbava prima věc, u kurýrních služeb je to pro zákazníky spíš otrava, která může zásadně ovlivnit to, jak budou s vaším e-shopem spokojení. Nepodceňujte proto další služby, jakými jsou doručení nadrozměrných balíčků nebo výnos za druhé dveře.
Velké zásilky jako lednice vám sice doručí i klasické 3PL firmy, ale do patra nebo na zahradu je vynesou jen pokud si zákazník připlatí. S DODO máte tuto službu automaticky a zvládneme i základní zapojení, podobně jako u Electro Worldu nebo Decathlonu. Ze zpětné vazby vyplývá, že zákazníci si výnosu za druhé dveře skutečně váží.
Dejte lidem… support
I přes všechny technologické vychytávky a předpovědi se může stát něco neočekávaného. Zákazníci jsou pořád lidé, stejně jako pracovníci skladu a kurýři. Pokud se už něco pokazí, dejte lidem možnost mít kam se obrátit. Pracovní doba supportu od 9 do 17 hod. při večerním doručování moc nepomůže… Je ale třeba zmínit, že většina dopravců toto chápe a má dispečink k dispozici i mimo standardní pracovní dobu. V DODO jsme na příjmu každý den od 8 do 22 hodin.
Dejte lidem… jistotu zabezpečení dat
Ne všichni nakupující si uvědomují, že používáním agregátorů nebo marketplaces předávají svá data právě jim, ne pouze e-shopu. S klasickými dopravci i s námi máte vždy jistotu, že jste majiteli dat, protože vše probíhá na vašem e-shopu.
Bonusový tip: dopřejte pohodlí i sami sobě
Soustředili jsme se hodně na to, co poskytnout v rámci doručení poslední míle zákazníkům. Nezapomínejte však ani na sebe. Čím lépe budete s dopravci sladění, tím víc se budete moct soustředit na rozvoj e-shopu jako takového a ne jen neustále hasit požáry.
Logistika je a stále více bude o datech a technologiích. Proto se dívejte také na to, jak drží vámi vybraní přepravci krok s dobou. Umí své systémy jednoduše napojit na ty vaše? Využívají technologie pro přehled o objednávkách? Dokážou automaticky naplánovat trasy? Technologické zázemí hraje stále větší roli. Na trhu najdete hráče, kteří to zatím neřeší a naopak ty, kteří mají vlastní vývojáře a technologické produkty. Vybírejte proto pečlivě.