06/02/2024

Rok 2023 v DODO: přes 6 milionů rozvezených objednávek i rekordní obrat

DODO obchodní výsledky 2023

88 měst, 2 600 kurýrů, 6 milionů objednávek a 1,5 miliardy korun obrat. To byl rok 2023 v číslech. Kromě toho jsme však do logistiky poslední míle přinesli několik novinek. Přečtěte si, které to jsou.

V nejrušnější den jsme rozvezli 29 tisíc objednávek

Logistiku poslední míle zajišťujeme už ve 14 segmentech napříč Evropou, a to v 88 městech. Rozvážíme například sportovní vybavení z řetězců Decathlon a Hervis či elektroniku od prodejců Electro World a Nay. Naše zelená auta však dovážejí zákazníkům také léky z lékáren Dr. Max či Benu nebo drogistické zboží z prodejen Rossmann.

Denní průměr rozvozu byl loni 16 400 objednávek. V nejrušnější den v roce jsme rozvezli 29 075 objednávek, za celý rok pak  přes 6 milionů. O bezproblémové a profesionální doručení se postaralo 2 600 kurýrů. O hladký chod všech procesů pak 240 zaměstnanců v kancelářích napříč všemi trhy, ve kterých působíme.

Jsme nejvyužívanějším rozvozcem v Evropě v segmentu online potravin

V roce 2023 se nám podařilo úspěšně etablovat na německém a rakouském trhu a získat klienty jako Lazy Heroes, Frugee či Bookbot. Vybudovali jsme silný management pro celý DACH region. Také díky této expanzi jsme momentálně nejvyužívanějším rozvozcem online potravin v celé EU. Mezi naše nejznámější klienty patří Tesco, Albert, Spar, Košík.cz či Bringmeister. Loni jsme také navázali partnerství s řetězcem Billa, pro který zajišťujeme doručování z nového e-shopu

Díky inovacím jsme dosáhli rekordních čísel i přes pokles trhu

Vloni jsme se zaměřili také na efektivitu. Optimalizovali jsme provozní procesy na nových trzích a našli způsob, jak efektivněji využívat vozový park. Díky tomu jsme meziročně navýšili hrubou marži o 39 %. Růst společnosti se povedl navzdory pokračující vypjaté ekonomické situaci a poklesu e-commerce. Na slovenském trhu jsme meziročně navýšili obrat o 33 %, na maďarském o 13 %. Celkově se nám podařilo navýšit obrat skupiny o 20 % na 1,53 miliardy korun. 

„Ačkoliv se segment e-commerce potýkal i v loňském roce s celkovým poklesem, podařilo se nám dosáhnout signifikantního růstu a dále pokračovat v expanzi na velké západní trhy. Silný závěr loňského roku naznačil, že bychom se v e-commerce letos mohli dočkat opětovného růstu a věříme, že v DODO dokážeme tento růst využít k dalšímu posílení naší pozice na trhu,” popisuje Michal Menšík, CEO a většinový majitel DODO Group.

Získali jsme ocenění za AI prediktor objednávek a pokračujeme v rozvoji udržitelné logistiky

Jsme hrdí, že naši snahu o inovace oceňují také média. Financial Times nás zařadil na 150. místo mezi tisíc nejúspěšnějších firem z 33 evropských zemí.  V soutěži Impuls Logistika jsme získali dvakrát první místo: AI prediktor objednávek vyhrál kategorii Top logistický projekt a zónová logistika kategorii Top logistická služba. Stejné inovace si odnesly cenu i ze soutěže The best of Czech and Slovak Logistics, kde AI prediktor vyhrál kategorii Nejlepší logistický produkt a zónová logistika se umístila na 3. místě v kategorii Nejudržitelnější projekt.

Zónová logistika je také způsob, jakým chceme dělat městskou logistiku udržitelnější. Tato strategie nám umožňuje využívat efektivněji vozový park a uspořit 10 % paliva. Tam však naše péče o okolí nekončí. V roce 2023 jsme bezplatně odvezli do azylových domů 11 tisíc obědů. Naši zaměstnanci také věnovali 183 hodin svého času dobrovolnickým aktivitám.

Výhled na rok 2024: technologie a větší využití umělé inteligence

Pro rok 2024 chystáme mimo jiné další posilování v segmentu rozvozu potravin, kde budeme chtít napříč trhy získávat nové silné partnery, e-shopům nabídneme standardizovaný produkt v podobě doručení ve stejný den, a chceme dále růst na trzích, kde již působíme.

Věříme, že technologické inovace a využití AI bude hrát v logistice poslední míle zásadní roli. Dlouhodobě proto investujeme do vývoje a zdokonalování naší logistické platformy GAIA. Ta analyzuje obrovské množství dat, na základě kterých optimalizuje veškeré procesy a maximalizuje kapacitu vozového parku.
Loňskou technologickou novinkou z naší dílny je už zmíněný Prediktor objednávek – nástroj pro přesnější plánování kapacit až na 14 dní předem s přesností na hodiny. Jako první jsme v logistice poslední míle zavedli dynamickou cenotvorbu. Tím však zdaleka nekončíme, naší ambicí je být technologickými lídry odvětví a nastolovat trendy napříč e-commerce. I letos se tak můžete těšit na nové technologické vychytávky, díky kterým bude doručení ve stejný den efektivní, dostupné a ekologické.